Như thường lệ hàng tháng hãng nghiên cứu thị trường Comscore của Mỹ tiếp tục đưa ra bản báo cáo mới nhất về tình hình thị trường điện thoại di động tại thị trường này trong tháng 6/2012. Kết quả cuộc nghiên cứu mới nhất cho thấy những chiếc điện thoại thông minh chạy hệ điều hành Android vẫn tiếp tục chiếm hơn nửa thị phần điện thoại thông minh tại thị trường này. Dữ liệu của cuộc khảo sát được comScore tiến hành nghiên cứu trong 4 tháng 2012 (tính từ tháng 03/2012 đến cuối tháng 6/2012) và trong tổng số 110 triệu người sở hữu điện thoại tại thị trường Mỹ. Theo bản báo cáo, nền tảng hệ điều hành Android của Google có mức tăng nhẹ và vẫn thống trị hệ điều hành của smartphone với 51,6% thị phần (tăng 0.4% so với tháng 03/2012) nếu so với tháng 5/2012 thì con số này tăng 0,7%. Đứng thứ 2 vẫn là nền tảng iOS của Apple với thị phần chiếm 32,4% (tăng 1,7% so với tháng 03/2012 là 30,7%; tăng 0,5% so với tháng 5). Thị phần của RIM không mấy khả quan khi vẫn trong tình trạng tụt dốc khi giảm tới 1.6% thị phần từ mức 12,3% (tháng 03/2012) xuống còn 10,7% (tháng 6/2012). Lần thông kê này cho thấy nền tảng Windows Phone có mức giảm nhẹ 0,1% (từ 3,9% trong tháng 03/2012 xuống 3,8% trong tháng 6) sau khi có mức tăng nhỏ trong lần thống kê trước. Nền tảng Symbian tiếp tục sụt giảm mạnh từ 1.4% xuống dưới 1% thị phần (chỉ chiếm 0.9%) và được đánh giá không mấy khả quan và xu thế tiếp tục giảm tại thị trường này.

Về mức xếp hạng các nhà sản xuất di động thông qua cuộc thăm dò 110 triệu người Mỹ trên 13 tuổi được phép sử dụng các thiết bị di động. Theo đó chỉ có Apple và HTC vẫn giữ mức tăng nhẹ trên bảng xếp hạng, còn các hãng khác đều giảm; thống kê này cũng phù hợp với bản báo cáo tình hình tài chính trong QII của các hãng vừa qua. Samsung lần đầu có mức giảm trong vòng 5 lần thống kê, tuy nhiên vẫn là nhà sản xuất thiết bị đứng đầu với 25,6% thị phần (giảm 0,4% so với tháng 03/2012) nếu so với tháng 5/2012 thì con số này giảm 0,1%. LG khẳng định vị trí thứ 2 nhưng có mức giảm nhẹ 0,5% thị phần từ 19,3% xuống còn 18,8%. Apple ở vị trí thứ 3 nhờ doanh số bán sản phẩm chủ lực là iPhone 4S với 15.4% thị phần (tăng 1,4% từ 14% vào tháng 3/2012 đến 15,4% vào tháng 05/2012) nếu so với tháng 5 thì mức này cũng tăng nhẹ từ 15% lên 15,4%. Motorola vẫn ở vị trí thứ 4 với mức giảm 1,1% (từ 12,8% tháng 03/2012 xuống còn 11.7% tháng 6/2012). Cuối cùng là HTC vẫn chiếm chiếm 6,4% thị phần tăng 0,4% so với tháng 03/2012, nếu so với tháng 5/ 2012 thì mức này tăng nhẹ 0.3%.

Về việc sử dụng nội dung trên thiết bị di động cũng có nhiều thay đổi nhỏ: 75% số người dùng thiết bị di động phục vụ nhắn tin văn bản giữa các thiết bị di động với nhau giữ nguyên so với tháng 03/2012, nhưng nếu so với tháng 5 thì mức này tăng 0.2%. Trong khi đó 51.4% sử dụng download ứng dụng trên thiết bị của họ tăng 1,4%; 50,2% sử dụng trình duyệt di động (Android vẫn tếp tục đứng đầu về trình duyệt web mặc định) tăng 0,9 %; 36,9% thuộc về mạng xã hội và blog (tăng 0,8%); 33,4% chơi trò chơi và 27,6% nghe nhạc (tăng lần lượt đều ở mức 0,8% và 2.3% so với tháng 5/2012).






comScore Reports June 2012 U.S. Mobile Subscriber Market Share

U.S. Smartphone Market Tops 110 Million Subscribers in June



RESTON, VA, August 1, 2012 – comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR), a leader in measuring the digital world, today released data from the comScore MobiLens service, reporting key trends in the U.S. mobile phone industry during the three month average period ending June 2012. The study surveyed more than 30,000 U.S. mobile subscribers and found Samsung to be the top handset manufacturer overall with 25.6 percent market share. Google Android continued to grow its share in the U.S. smartphone market, accounting for 51.6 percent of smartphone subscribers, while Apple captured 32.4 percent.

OEM Market Share


For the three-month average period ending in June, 234 million Americans age 13 and older used mobile devices. Device manufacturer Samsung ranked as the top OEM with 25.6 percent of U.S. mobile subscribers, followed by LG with 18.8 percent share. Apple continued to gain share in the OEM market, ranking third with 15.4 percent of mobile subscribers (up 1.4 percentage points), followed by Motorola with 11.7 percent and HTC with 6.4 percent (up 0.4 percentage points).


Top Mobile OEMs
3 Month Avg. Ending Jun. 2012 vs. 3 Month Avg. Ending Mar. 2012
Total U.S. Mobile Subscribers (Smartphone & Non-Smartphone) Ages 13+
Source: comScore MobiLens
Share (%) of Mobile Subscribers
Mar-12 Jun-12 Point Change
Total Mobile Subscribers 100.0% 100.0% N/A
Samsung 26.0% 25.6% -0.4
LG 19.3% 18.8% -0.5
Apple 14.0% 15.4% 1.4
Motorola 12.8% 11.7% -1.1
HTC 6.0% 6.4% 0.4

Smartphone Platform Market Share


More than 110 million people in the U.S. owned smartphones during the three months ending in June, up 4 percent versus March. Google Android ranked as the top smartphone platform with 51.6 percent market share (up 0.6 percentage points), while Apple’s share increased 1.7 percentage points to 32.4 percent. RIM ranked third with 10.7 percent share, followed by Microsoft (3.8 percent) and Symbian (0.9 percent).


Top Smartphone Platforms
3 Month Avg. Ending Jun. 2012 vs. 3 Month Avg. Ending Mar. 2012
Total U.S. Smartphone Subscribers Ages 13+
Source: comScore MobiLens
Share (%) of Smartphone Subscribers
Mar-12 Jun-12 Point Change
Total Smartphone Subscribers 100.0% 100.0% N/A
Google 51.0% 51.6% 0.6
Apple 30.7% 32.4% 1.7
RIM 12.3% 10.7% -1.6
Microsoft 3.9% 3.8% -0.1
Symbian 1.4% 0.9% -0.5

Mobile Content Usage


In June, 75.0 percent of U.S. mobile subscribers used text messaging on their mobile device (up 0.7 percentage points). Downloaded applications were used by 51.4 percent of subscribers (up 1.4 percentage points), while browsers were used by 50.2 percent (up 0.9 percentage points). Accessing of social networking sites or blogs increased 0.8 percentage points to 36.9 percent of mobile subscribers. Game-playing was done by 33.4 percent of the mobile audience (up 0.8 percentage points), while 27.6 percent listened to music on their phones (up 2.3 percentage points).


Mobile Content Usage
3 Month Avg. Ending Jun. 2012 vs. 3 Month Avg. Ending Mar. 2012
Total U.S. Mobile Subscribers (Smartphone & Non-Smartphone) Ages 13+
Source: comScore MobiLens
Share (%) of Mobile Subscribers
Mar-12 Jun-12 Point Change
Total Mobile Subscribers 100.0% 100.0% N/A
Sent text message to another phone 74.3% 75.0% 0.7
Used downloaded apps 50.0% 51.4% 1.4
Used browser 49.3% 50.2% 0.9
Accessed social networking site or blog 36.1% 36.9% 0.8
Played Games 32.6% 33.4% 0.8
Listened to music on mobile phone 25.3% 27.6% 2.3

About MobiLens

MobiLens data is derived from an intelligent online survey of a nationally representative sample of mobile subscribers age 13 and older. Data on mobile phone usage refers to a respondent’s primary mobile phone and does not include data related to a respondent’s secondary device.

About comScore
comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR) is a global leader in measuring the digital world and preferred source of digital business analytics. For more information, please visit www.comscore.com/companyinfo.
Contact:
Stephanie Flosi
Senior Marketing Communications Analyst
comScore, Inc.
+1 312 777 8801
press@comscore.com
Tham khảo: comScore


Chủ đề tương tự: